2013. február 1., péntek

Jennifer E. Smith: Vajon létezik szerelem első látásra?

Nem szeretem, amikor a könyvekben a főszereplők rögtön egymásba zúgnak, amikor gyakorlatilag pár nap alatt eldöntik, hogy nem tudnak egymás nélkül élni, miközben még csak nem is ismerik egymást. Ezért nem is vártam tűkön ülve ezt a regényt, mert miért is akarnék erről a hülyeségről egy egész könyvet olvasni? Nos, röviden összefoglalva azért, mert ez egy jó könyv.

 Hadley apja esküvőjére tart Londonba. Már hónapok óta retteg ettől a naptól, amikor el kell fogadnia, hogy az apja egy másik nőt vesz feleségül, és hogy a családjuk végérvényesen felbomlott. Ráadásul a repülőn még a klausztrofóbiájával is szembe kell néznie. Azonban a lány négy perccel lekési a járatát, így kénytelen órákat dekkolni a reptéren, ahol időközben megismerkedik Oliverrel...

 Ez a regény nem arról szó, amire a cím utal! Nem egy nyálas, "jaj de szép vagy, rögtön beléd szerettem" típusú vacak, hanem egy történet igazi problémákról, érzelmekről (inkább a szeretetről, mint a szerelemről), emberekről. Hadleyt és Olivert is nagyon szerettem, bár nincs bennük semmi kirívóan érdekes, de el tudnám képzelni, hogy ők tényleg léteznek, annyira emberire sikerült megalkotni őket.

 A legfőbb konfliktus az apa-lánya kapcsolat, vajon Hadley képes lesz-e megbocsátani az apjának, amiért az elhagyta őket? Bár a lány eltökélte, hogy nem, de amikor megérkezik az esküvőre, olyasmikkel szembesül, amikre nem készült fel. De Oliver szála is fontos, neki is megvan az oka arra, hogy Londonba utazzon, és ő is örül, hogy Hadley eltereli a figyelmét a nehézségekről útközben. A szerelmi szál egyáltalán nem hiteltelen, hiába játszódik 24 óra alatt a regény, a szereplők megismerik egymást, és nem nehéz meglátni, hogy mit kedvelnek a másikban.

 London hangulatát még érdemes kiemelni, bár nincs sok leírás róla, mégis nagyon erős az atmoszféra, nem tudom, hogy ezt hogy érte le az írónő, de jól csinálta, az biztos. Átjön az a ködös, esős, de néha mégis napsütéses, nagyon angol hangulata a városnak.

 Összességében nem egy eget rengető regény, de érdemes elolvasni, ha valaki egy kicsit reálisabb történetre, és úgy egyáltalán egy jó könyvre vágyik!

2 megjegyzés:

  1. Én is olvastam és nekem is nagyon tetszett. Érdekes, hogy mi minden történhet egy nap alatt... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont most olvastam egyébként egy másik ilyen "egy napos" sztorit, ami szintén jó volt, hátha érdekel: Gayle Forman: Just One Day :)
      (Egyelőre még csak angolul elérhető, nem tudom, hogy a Ciceró tervezi-e kiadni.)

      Törlés