2012. augusztus 5., vasárnap

Díjacska

Nancytől kaptam ezt a díjat, köszi itt is!
A logóért cserébe random tényeket kell közölnöm magamról, összesen 11-et, aztán Nancy kérdéseire kell válaszolni, majd nekem is meg kéne álmodnom 11 kérdést, és továbbadni őket 11 bloggernek. De mivel időközben (ezt a bejegyzést már három napja elkezdtem írni) rebel is továbbküldte nekem a díjat (Köszi!:)), ezért a 11 kérdés helyett kaptok inkább még 11 választ.:D

Szóval a száraz tények:
1.macskabolond vagyok, de csak egy cicám van, viszont neki van vagy 30 neve (a legújabb a sükebóka :D)
2.ha minden igaz, három év múlva közgazdász leszek
3.imádom a mediterrán tengereket, már-már betegesen
4.utazni is nagyon szeretek, bár  még Európán kívül nem jártam, de nagyon szeretnék egyszer (nem mintha Európán belül már minden országot felfedeztem volna, még az is vissza van)
5.nemrég reggeliztem egy fél pizzás bagettet, és egy fél diós csigát (kapok is mindig a felezési mániámért, de különben hogyan ehetnék mindenből?)
6.gyűlölöm a német nyelvet
7.sokszor alábecsülöm magam
8.ha lenne írói vénám, akkor útikönyv író akarnék lenni (utazhatnék minden hová, és még nekem fizetnének érte... nem hangzik rosszul, mi?:D)
9.jó vagyok a számokkal, a matekot is szeretem (kivéve a valószínűségszámítást, az az ősellenségem)
10.imádok vezetni, bár nincsenek autóversenyzői reflexeim, de ez nem állít meg abban, hogy minden adandó alkalommal én pattanjak a volán mögé
11.maximalista vagyok

És akkor jöjjenek Nancy kérdéseire a válaszok:

1) Tudja a közvetlen környezeted, hogy blogot vezetsz?
1.) A családom, és egy barátnőm tudja, de a címet nem árultam el, és annyira nem is érdekelte őket.

2) Vettél már meg könyvet csak azért, mert beleszerettél a borítóba?
2.) Háááát...őszintén?:D Megesett már, de azért előtte egy kicsit mindig utána nézek molyon, és ha nagyon rosszak az értékelések, akkor összeszorítom a fogaimat, és otthagyom a boltban.

3) Mi a kedvenc könyvműfajod?
3.)Nincs kedvencem, mindenevő vagyok, bár az tény, hogy legtöbbet YA fantasyt olvasok. De attól még nem ez a kedvencem.

4) Sorozatokat olvasol inkább vagy egyedülálló könyveket?
4.) Próbálok egyedülálló könyveket, de nem sokszor sikerül. De ha sorozatba is kezdek, próbálok olyanba, ami maximum három kötetes.


5) Melyik az a könyv, mit a leginkább szeretnél, hogy itthon is megjelenjen valamelyik kiadó gondozásában?
5.) A Heist Society Ally Cartertől. Hatalmas kedvenc, de itthon senki nem ismeri. (Olvassátok el!)


6) Hány könyvet szoktál magaddal vinni  egy - egy nyaralás alkalmával?
6.)50-et legalább az utóbbi években. Ott a csalás, hogy ezek a kindle-n foglalnak helyet.:D Az ebook olvasó korszakom előtt egy hétre legalább 5-6 könyvet vittem, nincs is jobb annál, mint mikor az ember a tengerparton olvasgat.


7) Melyik könyvbeli helyszínre költöznél a legszívesebben, ha megtehetnéd?
7.)Nem tudom... képzeletbeli világba biztos nem, maradnék inkább a valóságnál.


8) Melyik könyvszereplővel töltenél el legszívesebben egy délutánt?
8.)Passz... az összes kedvencemmel, van belőlük vagy száz.:)


9) Melyik könyv volt rád a legnagyobb hatással?
9.)Szintén passz, nem tudnék egyet kiemelni. Sok könyv sokféle hatással van rám, nem tudom ezeket a hatásokat növekvő sorrendbe rendezni.:)


10) Milyen színű felső van rajtad jelenleg?
10.) Erre végre tudom a választ!!! Zöld.


11) Meg tudod mondani mennyi az idő jelenleg, anélkül, hogy az órára pillantanál? (csalni nem ér :P)

11.) Nem, 10 percet tévedtem.:P




Rebel kérdéseire a válaszok:
1. Vannak könyves heppjeid? (pl. nem szereted a gerinctöréses könyveket, szamárfület, stb.)
Van hát, utálom ha bármi baja történik egy könyvnek. A szamárfülért haragszom, a gerinctörés pedig főbenjáró bűn nálam.
2. Könyvtári könyveket vagy inkább saját könyveket olvasol többet?
Régebben a könyvtáriak voltak többségben, de egy-két éve már inkább a sajátok.
3. Ha lehetne egy könyvtárszobád milyen lenne?
Nagy! Nagyon nagy!:D Egy hangulatos kis olvasósarokkal benne, jó süppedős fotelekkel, és hangulatos lámpákkal.
4. A családodban/baráti körben te vagy a legnagyobb könyvmoly?
Hát, attól függ. Ha a mennyiséget nézzük, akkor igen. De a családomban az olvasás alap, a szüleim is sokat olvasnak, csak nekik nincs rá annyi idejük, mint nekem.
5. Próbálsz rávenni embereket a környezetedben az olvasásra? 
Néha barátokat próbálok, eddig nem túl sok sikerrel.
6. Ha éppen nem olvasol, akkor mivel töltöd a szabadidődet?
Filmek, sorozatok, mozi (most nyáron minden második héten mozizok, tök jó!:D), de szeretem a szabadtéri programokat is.
7. Ha könyvet vásárolsz, akkor befolyásolnak a molyos/blogos ajánlások, jó kritikák?/Vagy inkább beleolvasol a könyvesboltban esetleg a könyvtárban az adott könyvbe?
Nem szoktam beleolvasni, mert én pár oldal alapján nem tudom megítélni, hogy vajon tetszene-e. A moly és a blogok viszont nagyban befolyásolnak, itt kapok új ötleteket is, és ha valamit kinéztem már, akkor is utánanézek annak, hogy a többiek mit gondoltak róla.
8. Volt már, hogy csak a jó cím/borító miatt vettél meg egy könyvet? Ha igen, mellé fogtál vele, vagy nem?
Olyan, hogy csak és kizárólag amiatt nem fordult elő. De gyakran ezek miatt figyelek fel egy könyvre.
9. Azok a könyvek amik mégsem nyerik el a tetszésedet, eladásra vagy cserére kerülnek inkább?/Vagy esetleg megtartod őket, akkor is, ha tudod, hogy lehet, hogy sosem nyitod ki még egyszer?
Nem vagyok nagyon szentimentális alkat, simán elcserélem még a közepes könyveimet is. Reálisan kell szemlélni ezeket a dolgokat. (Ki tudja, honnét van ez az idézet?:D)
10. Melyik könyvszereplő bőrébe bújnál bele, és miért?
Minden kedvenc könyvem főszereplőinek bőrébe, hogy megnézhessem az ő világukat. De tartósan nem maradnék.
11. Ha könyvet írnál, mintáznál magadról egy szereplőt? 
Valószínűleg igen, mert a leghitelesebben biztosan arról tudnék írni (már ha tudnék írni), amit a legjobban ismerek. (Nem mintha magamat annyira ismerném, de még mindig jobban, mint bárki mást.)




És időközben még SarahSparkle is átadtam nekem a díjat, köszi!:) (Ha még néhány napig elszuttyogok, akkor talán megint megkapom valakitől.:D)
1. Az olvasott könyveid közül melyik az a hely, ahova legszívesebben beköltöznél,és ott maradnál életed végéig, és melyik az, ahova sosem lennél képes költözni?
Nem költöznék olyan helyre, ahol nagyon alacsony az átlagéletkor, vagyis a nagyon veszélyes világokat csak a saját dimenziómból szeretem szemlélni.:D
Olyan hely, ahová örökre elköltöznék nincs, nem akarnám az egész életem egy helyen tölteni.

2. Miközben olvasol szoktál színeket/zene számokat/filmeket vagy bármit  párosítani a stílushoz? Mit?
Szoktam, van is erről egy asszociáció elnevezésű rovatom.:) Színeket egyébként annyira nem szokásom könyvekhez rendelni, de filmeket és zenéket igen. Hogy mikor mit, az teljesen az adott regénytől függ.

3. Melyik könyv az, amitől úgy is könnyekben törsz ki, hogy már tudod, mi fog történni?
Nem vagyok könyvön sírós fajta, nem azért, mert nem hat meg, csak nem szeretem kimutatni. Még akkor sem, ha egyedül vagyok, nem tudom, miért.

4. Melyik könyv az, amiből még nem készítettek fimet, de szeretnéd, ha ez a jövőben változna?
Brent Weeks Éjangyal trilógiájából egy kickass fantasy filmet lehetne csinálni! De a Heist Society-t is szívesen látnám filmen, és ennek a jogai már el is keltek. Állítólag Drew Berrymore tette rá a kezét. ;)

5. Mennyire követed a “divatot” olvasás terén? Azt olvasod, ami éppen “menő” vagy ami téged a legjobban érdekel?
Ez a kettő nálam sokszor egybe esik. De csak azért, mert valami menő, soha nem olvasnám el (miért is tenném?). Viszont ha valami körül nagy a hype, az ismerőseim dicsérik, és még a sztorija is érdekel, akkor naná, hogy elolvasom!

6. Ha lenne annyi pénzed, hogy bármennyi könyvet megvehetnél,és bemennél egy antikváriumba, ahol csak régi könyvek találhatóak, mik lennének az első választásaid?
Huh... nehéz kérdés. Egy első kiadású példány a Büszkeség és balítéletből mindenképp kéne. Nem olvasni, csak úgy vitrinbe kiállítani, és nézegetni. A fogdosásról lemondanék, mert azt nem hiszem, hogy bírnák a lapok.:D

7. Kivel szoktad megbeszélni a könyves élményedidet?
A blogommal, meg a molyokkal.:D De néha a családdal is, meg egyszer-kétszer barátokkal, de ők sajna messze nem olvasnak annyit, mint én.

8. Magyar vagy külföldi könyveket részesíted előnyben? Mit gondolsz a mai magyar írókról?
Több külföldit olvasok, de nem azért, mert jobbak lennének, csak ott nagyobb a szórás, és nagyobb eséllyel találok olyat, amit szeretni fogok. Szerintem ma kevés jó magyar író könyve jelenik meg, és inkább a nekem nem tetsző irányvonal (arról beszélek, amikor valaki a külföldi YA bestsellereket próbálja utánozni) dominál.

9. Melyik a kedvenc magyar íród? Miért?
Ahogy könyvből, úgy íróból sem tudok kedvencet megnevezni. Még akkor sem, ha csak a magyarok játszanak. Van egy csomó.

10. Mit gondolsz arról, hogy az emberek többsége azért nem olvas, mert idő igényes, és inkább a gép előtt ülnek egész nap valami játékkal?
Azt, hogy ez a tény sokat elmond róluk. Sznob vagyok? Lehet, de én abban nőttem fel, hogy az értelmes emberek olvasnak. Nem feltétlenül annyit, mint én, de azért életükben elolvastak már néhány könyvet saját szórakozásukra, épülésükre.

11. Ha könytárba mész, általában mennyi könnyvel jössz ki onnan? Annyival, amennyivel lehet, vagy precizen csak egyet hozol ki? 
Sokkal. Régebben mindig a limit körül voltam, mostanában már 3-4 könyvvel be szoktam érni, mivel az ebook olvasómon is van egy csomó könyv,a mit még nem olvastam.

És akkor most gyorsan posztolom is a bejegyzést, mert ugyan nagyon hízelgő ennyi kérdésre válaszolni, de valamit muszáj megőriznem a személyemet körüllengő misztikumból. xD


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése